Wan Salman ( Pok Cik ) telah dapat di jejaki.

Aku telah menerima email dari Zunaidi Abd. Wahab seperti di bawah:-

Salam syukok,

Masa majlis alumni hari tu berboraklah kita tentang beberapa member yang missing in action. Juna cakap dia ada dengar cerita Wan Salman ( pok Cik ) ni jadi cikgu, mengajar di sekolah Tg Mahmud, Besut, dekat kampung Juna. Jadi bila balik opis, aku cuba search melalui internet cari no. tel. Sek. Men. Tg. Mahmud, dapat la no.tel sek, lalu aku dail dan kali pertama dail dia orang cakap takde cikgu yang bernama Wan Salman. Aku cuba dail pulak SM Tg. Mahmud 2 ( rupanya ada dua SM Tg Mahmud di sana, SMTM dan SMTM2 ). Aku tanya la dia orang ada tak cikgu yang bernama Wan Salman, dia cakap ada, baru je keluar dari pejabat. Jadi aku mintak la no. HP Wan Salman. Gembira aku dapat no. tel. Pok cik, terus aku tekan no dia, tapi tak dapat, mungkin dia sedang mengajar kot. Tak pe lepas ni aku cuba hubungi dia lagi.

Ini adalah no tel Wan Salman :

No. H/P : 013 9165340
No. Tel Sek : 009 6957158 / 009 6959109
Alamat : Sekolah Menengah Tengku Mahmud 2,
Alor Lintang, 22200 Besut,
Terengganu Darul Iman.

Sambil tu aku terus taip email kepada Syukok, untuk updatekan blog, nak bagi tau Pok Cik dah dapat dijejaki.aku harap kita semua cuba cari memember kita yang lain yang tak dapat dihubungi.

Sekian, Jumpa lagi.

Zunaidi

Tak puas hati tak dapat bercakap dengan Pok Cik, Aku search pula melalui internet yellow pages. Aku masukkan nama Wan Salman dan lokasinya, Terengganu, keluar terus nama dan no tel rumah dia. Aku pun tekan no tel tu tapi pokcik tak balik lagi masa tu dan dapat cakap dengan isteri dia, lalu isteri dia bagi satu lagi no HP pok cik. Aku pun terus contact dan dapat la aku berbual sekejap dengan pok cik. InsyaAllah kalu balik kampung nanti aku nak contact dan jumpa Pok Cik. Kampung orang tua aku di Besut dengan sekolah Pok Cik tak jauh, lebih kurang 5 atau 6 km saja. cuma sebelum ni aku tak tahu dia di sana, aku pun tinggal di Kuantan, sekali sekala je balik kampung.

Dan ini satu lagi no tel Wan Salman ( 019 9048903 )

Nama-nama member kita yang missing in action aku cuba juga search tapi tak dapat. Ok lah kita cuba cara lain pulak.

Zunaidi

4 comments:

BlogMaster June 24, 2008 at 12:47 AM

Terima kasih kepada Zunaidi kerana berusaha menjejaki classmate kita yang tak dapat di kesan. Semoga usaha murni ini mendapat berkat.

Aku ingat kalau Pok Cik dah tukar nama Salman Khan, dah tentu Zunaidi tak dapat kesan.

Anonymous June 25, 2008 at 12:35 PM

Assalam Zunaidi,
Masa jumpa pokcik tu jangan lupa ambil gambar dia empat empat elevation dan hantar to syukoq.

zunaidi June 25, 2008 at 6:46 PM

Waalaikumussalam, insyaAllah kalu jumpa pokcik nanti aku akan ambik gambar dia, siap dengan perspektif sekali he, he, he... Pokcik ni hebat juga, dah ada 6 orang anak, aku rasa Yap takleh kejar ni...

hani'z June 25, 2008 at 10:08 PM

sokong usaha zunaidi.. sbb masa mula2 ani cari kawan2 mcm tu juga ani buat. ari tu ani cari kak as ( asmah Jaafar ) dan muntamah. ani tau aje dia org kerja kat mana ani dapat no dari TM 103, terus contact. mula-mula masa contact mun, tinggal no telefon ani, tp mun tak balas, ani cuba lagi. at last dapat reply dari mun dan ani explain hajat murni kita tapi mun ckp dia tak dapat hadir coz jaga mak dia yang sakit.

harap lepas ni rajin-rajin le kita berhubung, supaya persahabatan kita ni akan terus kekal.